H
H.261 >
- Standard za kodiranje
videosignala s promjenjivom brzinom prijenosa (p * 64 kbps gdje je p = 1,
... 30). H.261 je bolji standard za niske rezolucije slike i male brzine
prijenosa, u odnosu na MPEG-1/MPEG-2. Manje je fleksibilan u odnosu na
MPEG.
HD – 0 >
- Skup formata temeljenih
djelomično na ATSC Table 3. Tim
stručnjaka za razvoj digitalne televizije je predložio taj standard kao
početnu stepenicu za razvoj digitalne televizije (DTV).
HD –1 >
- Skup formata temeljenih
djelomično na ATSC Table 3. Tim
stručnjaka za razvoj digitalne televizije je predložio taj standard kao
drugi korak u razvoju digitalne televizije.
HD –2 >
- Skup formata temeljenih
djelomično na ATSC Table 3. Tim
stručnjaka za razvoj digitalne televizije je predložio taj standard kao
treći korak u razvoju digitalne televizije, temeljen na naprednim
postupcima kompresije videosignala.
- Format za snimanje
komprimiranog digitalnog videosignala razvijen u Panasonicu. Sustav
kompresije koristi kompresiju 4:1 za snimanje HD materijala na standardne D5 kasete. HD D5
podržava sustave sa 1080 i 1035 linija, uz analiziranje s proredom, sa frekvencijom izmjena
poluslika: 60 i 59.94 Hz. Podržava sustav sa 720 i sustav sa 1080
progresivnih linija, s frekvencijom izmjena slika 24, 25 i 30Hz. Također
je podržan sustav od 4 audiokanala uzorkovanih sa 40 kHz, uz 20–bitnu
kvantizaciju.
HDCAM ili HD Betacam >
- Format za snimanje visokokvalitetnog
komprimiranog videosignala na vrpcu formata 12.7mm. Po vanjskom izgledu
kaseta je slična kaseti Digital Betacama, no način zapisivanja na traku je
različit. Ova tehnologija je prvenstveno namijenjena za američko i
japansko tržište i podržava sustave od 1035 i 1080 aktivnih linija.
Koristi se 8 bitna i 10 bitna kvantizacija te diskretna kosinusna
transformacija (DCT)
za kompresiju unutar slike kako bi se smanjila brzina prijenosa. Podržan
je sustav od 4 audiokanala uz frekvenciju uzorkovanja 40 kHz, te 20-bitnu
kvantizaciju.
- Televizija visoke kvalitete ili
visokokvalitetna televizija ili televizija visoke rezolucije. Prvi put je
predstavljena javnosti u Tokiju 1975 .g. Njezin autor je T.Fujio.
Prediviđeno je korištenje 1125,1080 i 1035 linija za analiziranje s
proredom, te 1080 i 720 linija za progresivno analiziranje. Format slike
je 16:9 radi kompatibilnost sa kino produkcijom. Po definiciji, sustav je
visoko kvalitetan, ako je horizontalna i vertikalna rezolucija barem
dvostruko veća od rezolucija standardnih sustava.
- Bilo je pitanje da li je i progresivno
analiziranje s 480 linija također visokokvalitetno, budući da daje bolju
rezoluciju od analiziranja s poredom. Zaključeno je da takav format s
progresivnim analiziranjem daje bolju kvalitetu slike, ali ipak ne pripada
visokokvalitetnoj televiziji.
HUFFMAN CODING >
- Huffmanovo kodiranje se često koristi za kompresiju signala bez
gubitaka, uz stupanj kompresije 2:1. Huffmanovo kodiranje spada u postupke
kompresije s promijenjivom duljinom
kodne riječi (VLC, Variable Length Coding). Sam postupak kompresije
temelji se na tome, da se uštede bitovi i smanji tok podataka. Kombinacije
bitova koje se najčešće pojavljuju se kodiraju sa kratkim kodnim riječima,
a one koje se rijetko pojavljuju, kodiraju se s dužim kodnim riječima.
Kodovi se pridjeljuju po Huffmanovoj tablici. Najčešće pojavljivanoj
sekvenci bitova se pridjeljuje najkraći Huffmanov kod.